vineri, 19 septembrie 2008

At the end we're al the same

Azi am fost cu Iarina la Budimex sa ii facem vaccinul. De cand am intrat prima oara in acest spital s-au ravasit multe lucuri in interiorul meu, pe de o parte m-a uimit modul in care erau decorati peretii - desene din Saint Exupery, Lolek si Bolek, Strumfii si Testoasele Ninja(va mai amintiti?)- faptul ca peste tot sunt icoane si ca exista in curtea spitalului o biserica tare frumoasa dar si amabilitatea vadita a personalului. Pe de alta parte m-au marcat puternic cazurile de copii bolnavi vazute acolo. Ma gandeam ca poate ar fi o terapie buna pentru fiecare dintre noi o astfel de vizita la un spital de copii, am incepe cred sa ne rearanjam sistemul de valori.
Am mai invatat ceva, am invatat ca in final toti suntem la fel, in ciuda faptului ca ne chinuim sa urmam scoli alese, sa ne intolim cat mai dichisit, sa avem tabieturi tot mai selecte, sa consideram luxul ca fiind shopping-ul lunar din Londra sau Paris eventual cu propriul mijloc de locomotie aerian - exagerez, evident - in fata bolii nu suntem cu nimic mai diferiti de cei care isi traiesc viata de pe azi pe maine. Si sa stiti ca eram constienta de acest fapt dar cu toate astea scena pe care am vazut-o azi pe holurile spitaluilui mi-a mai amintit odata "esenta problemei". Astazi, la etajul VII al spitalului Budimex am vazut doua femei ce tineau in brate doi copii micuti imbratisandu-se de "la revedere" avand larimi in ochi si pupand reciproc manuta celuilalt copil de parca ar fi fost propriul copil. Am dedus ca cele doua fusesera colege de salon pentru o vreme. Nu asta m-a uimit, m-a uimit ca una dintre ele era de cetatenie "roma"(sa nu intelegeti ca as avea ceva cu ei) imbracata saracacios si vorbind foarte simplu in timp ce cealalta era o femeie foarte distinsa si stilata insotita de un domn foarte gomos, pe care in alte circumstante, in mod cert nu as fi vazut-o capabila de acest gest...am plecat surazand cu o urma de regret ca nu am avut aparatul la mine ca sa imortalizez momentul.
Cand considerati ca aveti o zi proasta va rog sa faceti o vizita in acest spital si poate lucrurile vi se vor parea mult mai simple decat credeti!

Niciun comentariu: