miercuri, 22 septembrie 2010

Imi place toamna

M-a lovit acum trei zile cand, in vizita pe la casa parinteasca actuala "paterneasca" am iesit pe balcon sa iau o gura de aer si m-am delectat cu toate aromele bucatariei de toamna: zacusca, ardei copti, vinete coapte, era un miros asa de imbietor de la apartamentele din jur, pe care, nu stiu de ce, nu am putut sa il asociez decat cu perioada copilariei, mi-am amintit de toamnele petrecute acolo in copilarie. Ne adunam din lunga vacanta de vara bronzati, veseli, cu puternic accent moldovenesc, ne faceam curatenie in camera, incepeam scoala, primeam rechizite noi, si,sambata, din bucatarie ne invadau mirosuri de zacusca - cea mai buna zacusca pe care am mancat-o pana acum era cea facuta de mama - statea toata sambata in bucatarie, pufaia cate un KENT lung(cred ca il considera desfatarea ei in toata bucatareala respectiva) si spre seara aranja frumos, in sufragerie sub o patura borcanele la racit...Mmmmm...Iar duminica in casa mirosea a haine proaspat calcate, nu pot sa redau mirosul dar si acum il simt uneori.
A trecut foarte mult de atunci, toate s-au schimbat, pana si gradina din spatele blocului, odata populata cu trandafiri si cativa pomisori proaspat plantati. Acei pomisori de atunci sunt copaci in toata regula iar locurile in care noi jucam frunza sau castelu's-au transformat acum in parcari. Pe scarile blocului unde odata jucam Flori, Fete si Baieti si de unde puteam fi usor chemati in casa de catre parinti erau acum cateva pisici tolanite...

Niciun comentariu: