sâmbătă, 5 februarie 2011

La multi ani!

Daca ar mai fi langa noi astazi i-am fi spus La multi ani!
Cu vreo doua saptamani inainte ar fi tinut sa ne spuna ca nu vrea sa pregateasca nimic de ziua ei, Sunt batrana mama, ca" maine mor, nu mai sunt eu sa fac masa mare!
Cu o saptamna inainte o punea pe mama sa ii cumpere totusi ceva, sa fie in casa, sa fac niste schintzel, poate curat cativa cartofi daca oi avea putere, am pe balcon cateva borcane de castraveti pusi de mama Oanei, sa fie acolo.
Cu cateva zile inainte tinea sa ne transmita la fiecare telefon sa nu cumva sa veniti mama, ca nu pot, trag la pat, sunt batrana, nu mai pot!
Cu o zi inainte, imi spunea, daca vin, poate faci tu un tort ca tare esti vrednica -semeni cu maica-ta mama! - sau daca nu, sa cumpari un tort, ca iti dau eu mama banii pe el! :)
Se lumina la fata cand treceam pragul casei. Deschidea usa prin interfon, si apoi iesind in fata usii striga pe scari Tu esti mama? Se topea cand o vedea pe Iarina. Nu stiu ce i-as da asa o iubesc, ca pe ochii din cap! Sa aveti mama grija de ea ca nu stiu ce va fac! Ochii si copilul.(cu expresia asta am crescut)
Le avea pe toate pregatite si ni le aducea frumos pe masa in sufragerie. De pe fotoliul ei ne privea pe sub gene, daca am mai slabit sau nu, daca parem obositi, de ce nu avem mai mare grija de Radu ca e si el singur, de ce ii dau marul Iarinei bucati ca ea ne-a crescut pe noi cu mar dat prin razatoare, de ce am vorbit asa cu Kinder, ce am vrut sa zic atunci, ce am de impartit cu mama, etc...toate treceau prin filtrul analizei ei si al sufletului plin ca, asa cum stia foarte bine dela inceput, eram cu totii acolo.

Niciun comentariu: